Presunúť na hlavný obsah

Nákupy topánok? Ženy si nájdu výhovorku, prečo vyraziť do obchodu

Móda a krása

V susednom Česku sa nedávno konal prieskum o tom, ako tamojší obyvatelia pristupujú k nákupu obuvi. Máme s nimi veľa spoločného?

Podľa výsledkov prieskumu TNS Aisa až tretina obyvateľov krajiny vyráža na nákupy obuvi len raz ročne. Každý desiaty potom nakupuje ešte menej, ale prevažujú muži. Naopak, zhruba každá desiata žena nakupuje topánky približne raz mesačne.

Kým muži dbajú na kvalitu a zväčša si kúpia len jeden pár topánok, no drahší, u žien podobná stratégia nedominuje. Riadi sa ňou len tretina žien. Ďalšia tretina radšej siahne po lacných topánkach, ktorých si nakúpi viac párov a potom ich následne strieda.

Zdá sa, že aj v Česku platí podobné uvažovanie, aké priniesol seriál Sex v meste - a síce, že topánok nikdy nie je dosť. Mnoho dám totiž podlieha pocit, že topánok v ich botníku nie je dostatočné množstvo a nemajú potrebný počet na výber. To sa stáva aj vítanou zámienkou na nákup topánok pre mnoho žien.

V slovenských domácnostiach platia pododbné údaje. Kúpna sila sa zvyšuje s prechodom do väčších miest. Práve hlavné mesto a okresné mestá obývajú tí, ktorí si kúpia viac párov topánok ročne. Inak, však aj u Slovákov často platí, že si vystačia s párom ročne. Opäť ide skôr o mužskú skupinu.

Text: ČTK, oŽene.sk
Foto: SHUTTERSTOCK