Presunúť na hlavný obsah

MERCEDES-BENZ SLS AMG GT3

Zdravie a relax

Kým sériový model exkluzívneho športového auta Mercedes-Benz SLS AMG sa už úspešne niekoľko dní predáva, automobilka už pripravila aj jeho pretekársku verziu pre kategóriu GT3. Svoju premiéru malo na okruhu v mexickom meste Pueblo, kde Mercedes s modelom 300 SL série W194 v roku 1952 vyhral. Na trhu by sa mali objaviť už na budúci rok.

Novinka v triede GT3 postavená z modelu SLS AMG je však určená len pre milovníkov rýchlej športovej jazdy z radov verejnosti. Mercedes-Benz nad obnovením vlastného tímu zatiaľ totiž neuvažuje. Spoločné dielo tovární AMG a firmy HWA AG  tak bude naozaj len pre vyvolených. Už na prvý pohľad nájdeme množstvo vylepšení, ktoré modelu GT3 technici a dizajnéri pridali, aby vyhoveli prísnym požiadavkám. Zmenou prešli predný nárazník, na kapote zakrývajúcej motor nájdeme podstatne mohutnejší a väčší otvor na chladenie. Rovnako sa rozšírili aj blatníky ukrývajúce mohutné AMG kolesá s centrálnymi maticami a závodný brzdový systém má samozrejme aj ABS.

Nasávacie otvory pribudli aj na bokoch, podvozok modelu je úplne prekrytý. O dobrú priľnavosť na ceste sa postará mohutné nastaviteľné zadné krídlo. Novinkou je aj umiestnenie plniacich otvorov palivovej nádrže v C-stĺpikoch. O dobrý a vysoký výkon sa aj v tomto prípade postará kvalitný motor V8 s objemom 6,2 litra, šesťstupňová závodná prevodovka je uložená pri zadnej náprave a s motorom ju spája trubica, v ktorej je karbónový hriadeľ rovnako ako pri klasickom SLS AMG.

Rozdiel je aj vo vnútornej výbave auta. Model GT3 totiž ponúkne predpísanú bezpečnostnú klietku, ktorá sa stará o vystuženie hliníkovej karosérie, ale i o bezpečnosť. Jediné sedadlo, ktoré tu nájdete, je vybavené šesťbodovými bezpečnostnými pásmi a systémom ochrany hlavy a krku HANS, ktorý poznáme z F1. Prístrojový panel ukazuje pilotovi všetky potrebné údaje ako rýchlosť, otáčky motoru, teploty kvapalín, zaradenú rýchlosť ale aj časy okruhu.