Topí sa v luxuse, no svojím zamestnancom neplatí. Ostro sledovaná Kylie Jenner má malér
Najznámejšia miliardárka na svete len prednedávnom začala s vlastnou značkou kozmetiky a oblečenia a ako to už pri slávnom mene býva - okamžite sa tieto brandy stali hitom. Avšak ako sa ukázalo, na krku majú vážny problém.
Nie nadarmo sa hovorí, že Kris Jenner, mama slávneho klanu Kardashian, je prvotriednou manažérkou. Svojimi schopnosťami dokázala totiž zo svojich dcér vykúzliť svetové ikony, ktoré patria k najvplyvnejším osobám na svete. Zatiaľ čo sama svoju rodinu preslávila jednoduchšou reality šou The Keeping Up With the Kardashians, svojím milovaným dcéram dávala ochotne echo a rady ako si vybudovať zo svojho mena silnú značku. Z Kim sa stala reality hviezda, ktorá sa preslávila ukazovaním svojho tela, Z Kendall po niekoľkých plastických úpravách jedna z najlepších svetových modeliek a z najmladšej Kylie, ktorá absolvovala zrejme najviac estetických zákrokov, sa stala najmladšia miliardárka kvôli biznisu s vlastnou kozmetickou líniou a značkou oblečenia.
Práve značka oblečenia však robí najväčší problém. Aj keď všetko, čo nesie meno Kylie Jenner, doslova láme rekordy, stretáva sa hneď s niekoľkými škandálmi. Azda najväčším je to, že zamestnancom v Bangládeši, ktorí sa podieľajú na výrobe jej šiat, neplatí peniaze.
Prečítajte si: Má 22 rokov, miliardy dolárov na účte a jeden jej post má hodnotu státisíce eur: Denne si urobí viac než 500 selfíčok
Pokrytectvo na sociálnych sieťach
Aj keď Kylie Jenner si na sociálnych sieťach zastáva hnutie Black Lives Matter, ktoré apeluje na to, že všetky rasy a zoskupenia ľudí by mali mať rovnaké pravidlá - aj občania tmavšej pleti, paradoxne to tak sama nerobí. Spoločnosť PayUp, ktorá apeluje na férové vyplácanie totiž zistila, že zamestnancom v chudobných krajinách nevypláca za ich prácu peniaze. Hneď, ako škandál prepukol, sa na mladú miliardárku zvalila vlna kritiky. „Kylie je perfektným príkladom pokrytectva. Zatiaľ čo na sociálnych sieťach prezentuje rovnosť, sama ju nedodržiava a vykorisťuje už dosť chudobných ľudí,'' začalo sa písať na sociálnej sieti Twitter. Rovnomerne v tom období zároveň vznikla petícia, ktorú do dnešného dňa podpísalo už 98 miliónov ľudí. Tá apeluje na to, aby pásoví zamestnanci dostali riadne finančné ohodnotenie. Zatiaľ čo za jednoduchý kúsok oblečenia zhrabne Jenner desiatky až stovky dolárov, zamestnanci v Bangládeši z toho nevidia ani cent.
Firma však dodáva, že táto situácia vznikla len kvôli koronavírusu a faktu, že im klesli tržby. „Vzhľadom na nepredvídateľnosť situácie naši maloobchodní partneri zrušili objednávky a existujúci inventár a produkt vo výrobe nemusí mať žiadny predaj,“ podala firma oficiálne vyhlásenie. Faktom však je, že napriek údajným, klesajúcim ziskom, sa má Kylie mimoriadne dobre. Náznaky toho, že by trpela menším príjmom, na nej rozhodne nebadať, práve naopak. Luxusom neobklopuje len seba, ale aj svojich blízkych.
Neprehliadnite: Nemusia do konca života pracovať, no musia robiť, čo povie. Aké sú podmienky, ak chce byť niekto naj kamoškou Kylie Jenner?