Slovenka Daniela v obchodoch nenašla to, čo hľadala: Rozhodla sa vyrábať vešiaky z kvalitného dreva
TinyDecor, mladá slovenská značka, sa snaží svojimi minimalistickými vešiakmi z kvalitného dreva preraziť na domácom trhu poctivých výrobcov.
Drevené vešiaky OSKi majú nielen praktické využitie (udržia až 15 kilovú záťaž), ale skvele vyzerajú aj ako minimalistický bytový doplnok na stene. Ako slovenská značka TinyDecor vznikla nám porozprávala jej majiteľka Daniela.
Zdravíme Daniela, pre tých, ktorí sa s vašou značkou ešte nestretli, predstavte nám ju. Ako a kedy vznikla značka TinyDecor?
Nápad založiť vlastnú značku TinyDecor vznikol pri hľadaní vhodných bytových doplnkov do nášho domu. Moja predstava bola zariadiť dom v jednoduchom, modernom štýle s útulnými doplnkami z dreva, textilu, z prírodných materiálov, aby sme sa v ňom cítili príjemne. Zrazu som narazila na problém, že všade v obchodoch aj na e-shopoch na mňa vyskakovali doplnky prevažne vo vidieckom, retro alebo glamour štýle. Nič podľa môjho vkusu. Ak som aj niečo objavila, bolo to cenovo nedostupné a cena dopravy zo zahraničia bola privysoká. Taktiež sa stalo, že ak som aj niečo zohnala, po doručení prišlo sklamanie, lebo výrobok nezodpovedal fotografii z webu. Tam niekde som sa začala pohrávať s myšlienkou navrhovať a vyrábať vlastné doplnky, ktoré budú spĺňať moje požiadavky. Povedala som si, že ľudí ako ja, čo chcú bývať prakticky, elegantne, a zároveň účelne v modernom štýle bude isto viac.
Máme to chápať tak, že ste sa vy sama ako žena pustila do výroby drevených doplnkov?
Nie, nie :). Na začiatok som oslovila pár stolárov a dala im vyrobiť výrobky podľa mojich návrhov. Samozrejme, všetky sa nevydarili na prvýkrát, niektoré zapadli prachom. Som však nesmierne rada, že nakoniec sa mi podarilo nájsť toho správneho stolára, ktorý moje návrhy dokáže spracovať presne tak, ako si to predstavujem a že sa mi podarilo značku uviesť do života. Značka TinyDecor uzrela svetlo pred dvoma rokmi v auguste 2018. Stojím za ňou ja, ale pomáha mi s ňou aj môj manžel, Ľuboš.
Povedzte nám, prečo práve drevené vešiaky?
Vždy som v obchodoch a hlavne v e-shopoch obdivovala kvalitne vypracované výrobky z masívneho dreva. Chcela som vytvoriť niečo malé, praktické a účelné, tak vznikol vešiak v tvare kvapky, ktorý neskôr dostal meno OSKi.
Má názov nejaký konkrétny význam? Prečo OSKi, nesie názov v sebe nejaký skrytý význam?
Meno OSKi dostal podľa jednej mamičky, ktorá svojho syna Olivera volá Oski a mne sa to veľmi zapáčilo. Hľadala som hlavne neutrálny názov, tak vznikol OSKi s mäkkým i na konci :).
Plánujete okrem vešiačikov do budúcna vyrábať aj iné produkty z dreva a rozšíriť ponuku?
Určite. V hlave mám niekoľko nápadov aj na iné vešiaky, hlavne pre deti alebo drobný nábytok. Sú to však náročnejšie výrobky, ktoré si vyžadujú viac času. Takže mamičky, ktoré si potrpia na kvalitu a čistý dizajn, sa majú načo tešiť :).
Je to otázka blízkej doby, alebo si na detský nábytok ešte nejaký čas vo vašej ponuke budeme musieť počkať?
V blízkej dobe sa chceme hlavne venovať viac marketingu a pokračovať vo výrobe vešiačikov, možno k nim pribudnú ďalší kamaráti. Na ďalšie výrobky si bude treba nejaký čas počkať, nechceme nič nechávať na náhodu. Naším cieľom je hlavne kvalitný výrobok a ten si vyžaduje dostatok času na prípravu a uvedenie na trh.
Samozrejme, rozumieme. Ako sa hovorí na dobré sa oplatí čakať, takže si radi počkáme a necháme sa prekvapiť, čo vymyslíte. Povedzte nám, čo bolo pre vás najťažšie, keď ste sa rozhodli, že svoju značku a výrobky ponúknete širokej verejnosti?
Najťažšie bolo asi naštudovať a zistiť si všetky legislatívne podmienky, za ktorých môžeme výrobok uviesť na trh. Je ťažké orientovať sa v záplave informácií dostupných na internete, a zároveň porozumieť výkladom a zneniam zákonov, ktoré sú nie vždy jednoznačné. Takže asi to. Ale sme radi, že nás to neodradilo a dnes fungujeme.
Priblížte nám proces výroby, ktorý je ešte predtým, ako vznikne finálny produkt určený na predaj. Predsa len, vytvoriť niečo z kusu dreva a dať tomu ten správny tvar, chce určite dostatok zručnosti a netrúfne si na to len tak hocikto.
Presne ako vravíte, vyrobiť kvalitný výrobok z dreva nedokáže hocikto. Preto sme aj my zvolili na výrobu našich vešiakov v tvare kvapky zručného dodávateľa, ktorý ich vyrába podľa našich návrhov a požiadaviek. My sa venujeme finálnej úprave – brúseniu, natieraniu ekologickými farbami a lakovaniu. Túto finálnu úpravu robíme ručne, s dôrazom na dokonalé prevedenie jednotlivých vrstiev.
Keď už sme pri farbách - aké farby alebo farebné kombinácie sa najviac páčia vašim zákazníkom? Ktoré vešiaky z ponuky sú najpredávanejšie?
Aktuálne najpredávanejšie sú sety po päť kusov. Z farieb dominujú hlavne čierne a biele vešiaky - taká klasika, ktorou nikdy nič nepokazíte. Musím však uznať, že veľkej obľube sa tešia aj mentolové. Na výber máme balenia po dva, tri a päť kusov v rôznych farebných kombináciách. Zákazníci si z nich tak môžu vyskladať zaujímavé vešiakové steny. Samozrejme, vieme sa vždy prispôsobiť konkrétnym požiadavkám zákazníka a farby v danom sete vieme vymeniť. V tom prípade nás záujemcovia môžu kontaktovať prostredníctvom správy na ROBENE.
Je ťažké v dnešnej dobe nájsť zákazníkov, ktorí ocenia poctivú domácu tvorbu alebo práve naopak?
Je to dosť náročné nájsť zákazníkov, ktorí dokážu oceniť kvalitnú poctivú tvorbu. Napriek tomu to nevzdávame.
Ako sa dostávajú vaše produkty k zákazníkom? Kde si ich naši čitatelia môžu od vás objednať alebo kúpiť?
Zatiaľ sme si za hlavný predajný kanál zvolili portál ROBENE.SK. Pre nás ako začínajúcu značku je to jednoduchý spôsob, ako si vytvoriť vlastný online obchod bez vstupných investícií, s kvalitnou podporou, jednoduchou administráciou, rôznymi možnosťami platieb. Zabezpečujú za nás aj prepravu výrobkov od nás priamo k zákazníkovi. Našu celú ponuku si teda môžete pozrieť na ROBENE.
Dá sa výrobou vešiakov uživiť, alebo to kombinujete aj s inou prácou a vlastnej značke sa venujete vo svojom voľnom čase?
Pred výrobovou vešiakov som sa dlhé roky venovala účtovníctvu. Postupne som však cítila, že je táto práca pre mňa príliš komplikovaná, zložitá a únavná. Začínala som pociťovať syndróm vyhorenia. Chcela som robiť niečo tvorivé, kreatívne a svoje. Na začiatku som s prácou na vlastnej značke pracovala popri inej práci. Žiaľ, moje plány a vízie prerušila nehoda, moja pravá ruka už nikdy nebude ako predtým. Po trieštivej zlomenine mi zostala obmedzená hybnosť zápästia. Teraz sa mi darí vyrábať vešiaky a budovať značku hlavne za pomoci manžela, pomáha mi popri svojej hlavnej práci vo svojom voľnom čase. Zatiaľ sa výrobou vešiakov nedá uživiť, sme na začiatku dlhej cesty. Pre mňa však práca na TinyDecor moja terapia.
Ďakujeme Daniele z TinyDecor za rozhovor a prajeme veľa úspechov. Aktuálnu ponuku si môžete prezrieť na portáli ROBENE, kde si momentálne ich produkty môžete kúpiť za zvýhodnené, akciové ceny.