Dosť bolo vychrtlín! Nemecký časopis bude fotiť skutočné ženy
Nemecký ženský magazín Brigitte sa rozhodol vyhnať zo svojich stránok profesionálne modelky a nahradiť ich skutočnými ženami.
Od januára budúceho roka by čitateľky a čitatelia na snímkach namiesto extrémne štíhlych krások mali vídať už len športovkyne, študentky či vedkyne. Časopis štart svojej iniciatívy oznámil na svojom webe. Napísal, že tak odštartoval revolúciu.
"Móda sa zmenila. Ženy sa zmenili. Náš svet je tiež iný," uviedla redakcia. Podľa nej nehrá rolu konfekčná veľkosť 32, ale osobnosť. Od 2. januára 2010 by sa na stránkach magazínu mali objavovať už len snímky existujúcich žien. Fotografi ich zvečnia v módnych kreáciach, pri cvičení alebo v iných situáciach.
Redakcia vyzvala čitateľky, aby sa prihlásili, pokiaľ sa chcú na projekte podieľať. Časopis na webe napísal, že ženy nepotrebujú na fotografiách žiande zástupkyne.
Nenechajú si už tiež nič diktovať. "Oblečenie nie je dnes otázkou trendov, ale osobnosti. Pretože nová móda nepochádza len z prehliadkových mól, ale tiež z ulíc, škôl, koncertných pódií, kín a kaviarní. Pretože chceme v budúcnosti krásu a módu ukazovať na ženách, ktoré nepodliehajú perverzným zákonom módneho biznisu, ale ktoré majú svoj život pevne v rukách," zdôvodnili svoj zámer tvorcovia časopisu.
Myšlienka sa stretla s nadšenou odozvou čitateliek. V internetovej diskusii nechýbali radostné výkriky ako "konečne!" či "skvelá správa". Jedna z účastníčok sa zverila s tým, že pred pár dňami sledovala spravodajstvo z módnych prehliadok. Bol vraj div, že vyziabnuté modelky mali vôbec silu chodiť. Vlastne ju chlapčenské typy bez ženských tvarov ani neudivujú, keď väčšina dizajnérov v súkromí uprednostňuje osoby rovnakého pohlavia, napísala.
Podľa agentúry AP v posledných rokoch magazínu Brigitte ubúdali čitateľky. S viac ako 719-tisíc výtlačkov ale vraj patrí v Nemecku k najčítannejším ženským časopisom. Šéfka modelingovej agentúry Louisa Models Louisa von Minckwitzová považuje nápad za marketingový ťah, ktorý nebude mať dlhé trvanie. Ženy podľa nej túžia vidieť šaty na krásnych a pôvabných osobách.
Proti kultu extrémne štíhlych modeliek vystupujú lekári. Podľa mnohých z nich módne časopisy prispievajú k tomu, že rad mladých dievčat začne chorobne chudnúť a trpieť vážnymi zdravotnými problémami. V roku 2004 s prelomovou kampaňou prišla kozmetická značka Dove. Vo svojej reklame ukazovala v spodnej bielizni ženy s bežnými konfekčnými veľkosťami.
Do boja s nezdravou vyziabnutosťou sa zapojili niekde aj usporiadatelia prehliadok. Určili, ako veľmi štíhle modelky môžu po móle chodiť. Stanovili takzvaný body mass index, ktorý sa vypočítava ako podiel váhy v kilogramoch a výšky v metroch na druhú. K opatreniam sa prikročilo potom, ako v roku 2006 na anorexiu zomrela brazílska modelka.
Text: ČTK
Foto: Daily Mail