Hádate sa s kolegami? Hovorte o tom!
Klinický psychológ a psychoterapeut Mgr. Martin Miler hovorí, že konflikty na pracovisku sa dajú vyriešiť diskusiou.
Aké sú najčastejšie príčiny nezhôd medzi kolegami na pracovisku?
Dá sa konfliktom predchádzať?
Ako sa vraví “ryba smrdí od hlavy“, teda mnohé v tomto smere majú vo svojich rukách nadriadení. Tí majú možnosť nastaviť atmosféru tak, aby na pracovisku vládla dôvera, kolegialita, otvorená komunikácia. Samozrejme, nedeje sa to samo od seba a treba sa o takúto atmosféru priebežne starať. V mnohom môžu pomôcť aj neformálne stretnutia mimo práce, ale v takej miere, aby zamestnancov príliš nezaťažovali.
Sú nejaké osvedčené rady, ako zvládnuť nápor kolegov či stres, ktorý vzniká pre nezhody na pracovisku?
Iste jestvuje veľa osvedčených rád, ako by sa dali veci zvládnuť, ich slabinou však je ľudský faktor. Vďaka tomu, že nie sme stroje, ale ľudia, riešenia nejdú tak ľahko a samozrejme, ako keď vymeníme softvér v počítači. No skúsim spomenúť aspoň niektoré: hovorte spolu medzi štyrmi očami, neútočte, rozprávajte sa otvorene, vypočujte si druhú stranu...
Text: Martina Habláková pre magazín Pravdy
Foto: SHUTTERSTOCK