Holenie je veda! Neveríte?
Denne milióny mužov, ale i žien berie do rúk žiletky, aby si „skultúrnili“ svoje telo. No nikto z nich sa nikdy nezamyslel nad tým, čo všetko sa udeje, kým sa nový strojček dostane do ich rúk. FEMINITY dostalo možnosť nahliadnuť priamo do „kuchyne“ značky Gillette – do Inovačného centra v anglickom meste Reading, kde nové modely vznikajú.
Kým sa nový výrobok značky Gillette dostane na trh, trvá desiatky mesiacov. Už viac ako 50 rokov v malom anglickom meste Reading neďaleko Londýna nájdete výskumné a vývojové centrum značky. Miesto, kde v tímoch spolupracujú vedci, inžinieri a technológovia na novinkách. Výroba nového holiaceho strojčeka je totiž naozaj veda.
Na to, aby dokázali pripraviť špičkový holiaci strojček, je potrebné veľmi veľké množstvo detailov, analýz a nápadov. Denne preto podrobne sledujú 80 mužov, ktorí sa prichádzajú do centra oholiť. Ich ranný rituál sa nahráva a podrobne analyzuje.
Špičková technika, ktorou Inovačné centrum disponuje, pomáha do detailov odsledovať nielen pokožku mužov či žien, ale zároveň aj drobné odchylky v holení. Či už je to čas strávený so žiletkou v ruke alebo smer, akým sa holí.
Na základe skúsenosti zákazníkov a vedeckých poznatkov vytvára inžinier značky Gillette koncept nového produktu prostredníctvom počiatočných nákresov a modelov. Neskôr k slovu prichádza modelovanie v počítači, aby sa hotový prototyp mohol vytlačiť v najmodernejšej 3D tlačiarni.
Keďže centrum disponuje aj vlastnými dielňami, nie je problém pre potreby testov vyrobiť aj obmedzené množstvo prototypov. Tu už ide ale o strojovú výrobu a nie 3D tlačiareň.