TOMÁŠ MAŠTALÍR HODNOTÍ NOVÉ BMW 5
Na Slovensku sa úzkemu okruhu VIP predstavila už na turnaji v konskom póle na Štrbskom Plese, svetovú premiéru absolvovala na autosalóne v Ženeve a už o týždeň ju FEMINITY vyskúšalo na slovenských cestách. Okrem nás na nej dodnes jazdí aj herec Tomáš Maštalír, ktorý sa podelil o svoje zážitky s novinkou BMW radu 5.
Nové BMW radu 5 je synonymum športového, ale zároveň mimoriadne elegantného, inovatívneho a na vodiča orientovaného expresného sedanu. Už šiesta generácia úspešného štvordverového modelu BMW vyniká modernou estetikou dizajnu a prináša nielen v duchu značky „absolútnu radosť z jazdy“, ale poskytuje vo vyššej strednej triede bezkonkurenčnú hospodárnosť prevádzky. Redakcia FEMINITY mala týždeň po svetovej premiére možnosť stráviť v tomto zaujímavom aute pol dňa na slovenských cestách a diaľniciach. Rovnako ako herec Tomáš Maštalír, aj my sme mali k dispozícii naftový model 530d, ktoré poháňal radový trojlitrový šesťvalec s výkonom 180 kW (245 k). Nielen nám, ale aj Maštalírovi vyhovoval jeho skvelý motor, ktorý je po zahriatí neuveriteľne tichý nielen v kabíne, ale i vonku. Podobne ako ostatné verzie nového radu 5 malo osemstupňovú automatickú prevodovku s možnosťou manuálneho radenia. Presný a prispôsobivý chod prevodovky ocenil aj Maštalír. „Automat preraďuje mimoriadne hladko a mám stále pocit, že nie je zmätený ako pri niektorých iných značkách. Pozorne sleduje štýl jazdy a nestane sa, že by zvolil nesprávny stupeň. Oceňujem aj sekvenčnú prevodovku s pádlami pod volantom, s ňou si jazdu vychutnám naozaj dosýta a je mimoriadne príjemným doplnkom,“ netají madšenie Maštalír.
Prvé zoznámenie herca s novinkou z Bavorska však bolo v podobe modelu 535i s výkonom 225 kW (306 k). „Podľa mňa je to dosť adekvátny motor do tohto auta najmä preto, že je to povestný zamatový trojlitrový šesťvalec,“ hovorí. Tak isto ako nám, aj jemu vyhovuje v novom BMW možnosť nastaviť konfiguráciu podvozka podľa svojich preferencií pomocou tlačidla na stredovej konzole. Na výber je režim Normal, Sport alebo Sport+, v kombinácii so systémom Dynamic Damper Control je k dispozícii aj režim Comfort pre plynulý relaxačný štýl jazdy. Všetko toto umožňuje vodičovi aktivovať predvolené nastavenie, vytvorené individuálne pomocou adekvátneho nastavenia jednotlivých komponentov pohonu a podvozka. Pri režime Sport je reakcia riadenia oveľa bezprostrednejšia a podstatne spontánnejšie reaguje aj motor na povely akcelerátora. „Po vyskúšaní všetkých režimov striedam dva – Sport a Sport+, pretože tie mi spôsobujú najväčšiu radosť z jazdy,“ usmieva sa.
Tomáš Maštalír patrí medzi ľudí, ktorí považujú auto nielen za svoj druhý domov, ale aj miesto na relax. „Rád šoférujem a na cestách trávim veľmi veľa času. Auto je tak pre mňa druh relaxu a často je to jediné miesto na trávenie voľného času medzi prácou, ktorú mám na rôznych miestach. Práve v tom je nové BMW skvelé, pretože vďaka komfortnej výbave sa po zatvorení dverí ocitnem v antistresovej zóne,“ dodáva Maštalír. Keď už sme pri výbave, novinka ponúka to najlepšie čo má značka vo svojom portfóliu, okrem luxusne zariadeného interiéru pripomínajúcom väčšiu liumuzínu radu 7, tu nájdete bohatú technickú výbavu. Novinkou je nový stredový displej s uhlopriečkou 18- alebo 26-centimetrov. Nechýba ani Head-Up displej, ktorý na čelnom skle ukazuje vodičovi všetky potrebné informácie. „Ja mám rád také prvky výbavy a asistencie, ktoré nekričia, nie je ich vidieť, neobmedzujú, ale v prípade, že si to situácia vyžaduje začnú bezchybne fungovať,“ prezrádza herec a dodáva: „keďže veľa jazdím v noci, príjemne ma potešilo riešenie nočného videnia s termokamerou. Keď systém odhalí možné riziko stretu s ľuďmi alebo zvieratami, vodič dostáva varovanie na displeji systému iDrive a na Head-Up displeji. Je to však len vtedy ak ich hodnotí ako reálne riziko kolízie s vozidlom.“