Presunúť na hlavný obsah

3 SEZÓNY V PEKLE

Zábava

Filmový príbeh, inšpirovaný osudom jednej z najznámejších postáv československej literárnej scény Egona Bondyho, s názvom 3 sezóny v pekle diváka zavedie do rokov 1947-1949. Do doby, v ktorej vládla zmyselnosť, extravagancia, humor, ale najmä nekonečné očakávania... Je to príbeh mladého umelca Ivana Heinza (Kryštof Hádek), ktorý odchádza z domu, aby sa mohol venovať bezstarostnému bohémskemu životu po boku charizmatickej Jany (Karolina Gruszka), ktorý však nekončí happyendom...

Mladý, vtipný a elegantný provokatér Ivan Heinz sa snaží presadiť ako básnik. Opúšťa svojho otca (Martin Huba), aby sa vydal na nekonvenčnú cestu oslavujúcu slobodu a umelecké ideály. Žije len v prítomnosti a obdivom ku krásnym ženám. Život sa mu zdá byť výborný, ale len do chvíle, kým si ho vychutnáva v opare cigaretového dymu a likérovom opojení. Jeho bezstarostný život mu pretne stretnutie s nezávislou a bisexuálnou Janou na jednom z večierkov. Nasleduje akčný život plný inšpirujúcich erotických hier, výbuchov smiechu, tanca, ale i dramatických politických zmien, ktoré prežívajú čerství milenci naplno. Ivan sa snaží vyhnúť nielen vojenskej službe, ale i práci a plánuje si svoju budúcnosť v Paríži. Práve tam chce utiecť spolu s Janou, no ich smelý a odvážny plán pretne nečakaný a o to tvrdší stret s komunistickou mocou... Ivana zatkne polícia počas návratu z Viedne, kam pašoval lieky, aby si zarobil na cestu do Francúzska. Zachráni ho Karel, ktorého vo filme stvárňuje ďalší slovenský herec Luboš Kostelný. „Film je o strete bytostného individualistu so systémom,“ konštatuje jeho režisér a spoluscenárista Tomáš Mašín. Zároveň kladie otázku, do akej miery sa má človek nechať valcovať inštitúciami a štátnou mocou v akejkoľvek podobe. Vo filme si okrem hlavných hrdinov zahralo až 1200 komparzistov, a natáčalo sa v 48 lokáciach. Na dotvorenie dobovej atmosféry filmári využili 68 historických automobilov, päť motoriek, tri autobusy a 15 vojenských vozidiel. Zaujímavosťou sú aj kostýmy, ktoré boli prispôsobené danej dobe a nie je na nich nič súčasné.