Presunúť na hlavný obsah

INŠPIRÁCIE PRE MOTORKÁROV

Zdravie a relax

S prichádzajúcou jarou sa na cesty pomaly dostávajú už aj motorky. Od najmenších skútrov až po veľké a silné stroje. Ak milujete jazdu krajinou na dvoch kolesách, mali by ste sa zamyslieť nad vhodný modelom na tento rok. FEMINITY vám ponúka inšpiráciu v podobe víťazných motoriek v ankete Motocykel roka 2010.

Už tradične sa počas výstavy motoriek v bratislavskej Inchebe vyhlásili aj výsledky prestížnej novinárskej ankety Motocykel roka, ktorú organizuje redakcia mesačníka Svet motocyklov spolu s importérmi. Pokiaľ sa túžite preháňať po meste na praktickom skútri, určite by ste si mali všimnúť model Yamaha T-Max, ktorý v kategórii Scooter s prehľadom zvíťazil. T-Max upúta výkonným dvojvalcovým motorom, hliníkovým rámom a odpružením typickým pre väčšie motorky. Určite si na ňom užijete nielen pokojnú jazdu mestom, ale i dlhý výlet v športovom duchu. O niečo silnejším strojom je víťaz kategórie Touring. V silnej konkurencii značiek Honda, Kawaski a BMW R si napokon prevenstvo od novinárov odniesol model Ducati Multistrada 1200. Poháňa ho véčkový dvojvalec, prebratý od osvedčených superbikeov. Okrem štyroch výkonových charakteristík motora a ôsmych úrovní trakčnej kontroly, ponúka elektronicky nastaviteľné odpruženie a množstvo rôznych doplnkov. Fantázii budúceho majiteľa sa tak medze nekladú a môže si ho nakonfigurovať podľa vlastných predstáv. Kategória naháčov, teda motoriek, ktoré vystavujú na obdiv svoje atraktívne vybavenie. prvenstvo v tejto kategórii patrí Kawasaki Z 1000, ktorá má nielen nezameniteľný agresívny dizajn vzbudzujúci rešpekt na cestách, ale i mimoriadne slušnú výbavu. Tej dominuje výkonný štvorvalec s objemom 1080 kubických centimetrov. Medzi ostatné prvky patria prepracovaný podvozok a množstvo detailov poskytujúcich kvalitný zážitok z jazdy. Milovníci neupravených ciest si na svoje prídu s víťazom kategórie Offroad, ktorým sa stal model od prémiovej značky KTM SX-F 350. Pýši sa nielen víťazstvom v šampionáte MX1, ale najmä prepracovaným motorom so vstrekovaním paliva a novým prepákovaním zadného odpruženia. Naopak upravené cesty si vyžadujú víťazi kategórii Chopper a Supersport. Kým na chopperi si užívate pokojnú jazdu krajinou, pri Supersportoch je to o čistej radosti z rýchlosti. Jasným víťazom prvej z kategórii je Honda VT 1300CX, ktorá prináša nový pohľad na skladbu klasických strojov.  Novinka od Hondy dokonale spája americký štýl s japonským zmyslom pre dokonalosť a detail. Základom je mimoriadne nízky posed, iba necelých 68 centimetrov, v kombinácii s vysoko položenou dlhou a štíhlou nádržou dodávajú motorke vzhľad, ktorý nie je pre sériovo vyrábané kúsky typickým. Vzhľad chopperu umocňuje aj vzdušný priestor medzi rámom a motorom, vďaka ktorému pôsobí motocykel ešte radikálnejším dojmom. O pôžitok z jazdy sa stará kvapalinou chladený vidlicový dvojvalec s objemom 1312 ccm a výkonom 42,5 kW a krútiacim momentom 107 Nm. Nádrž s objemom 12,8 by mala stačiť na 200 kilometrov, plus máte ešte 50 na dojazd. Vrcholom práce výrobcov motoriek je tradične kategória Supersport. Spomedzi sedmičky nominovaných si trofej odniesol model z dielne nemeckého BMW s označením S 1000RR. Jeho hlavným znakom je určite pomer výkon-váha. S plnou nádržou váži len 206 kilogramov a poháňa ho kvapalinou chladený radový štvorvalec s výkonom 142 kW pri 13000 otáčkach za minútu. Motor je mimoriadne úzky a ukrýva najmodernejšie materiály. Celkovo 16 ventilov je po vzore z Formuly 1 vyrobených z ľahkého titánu. Na výfukový systém s malou a krátkou zadnou koncovkou sa použila nerezová oceľ. Rám je už tradične hliníkový. Pre väčšiu bezpečnosť je S1000 RR k dispozícii aj s ABS so štyrmi rôznymi módmi a extrémne pokročilým systémom trakčnej kontroly DTC. Ten prevzali priamo zo závodnej verzie, kde bola testovaná.