Presunúť na hlavný obsah

NOVÝ VOLKSWAGEN TOUAREG AJ AKO HYBRID

Zdravie a relax

Značka Volkswagen ešte pred ženevským autosalónom predstavila úplne nový model svojho SUV s názvom Touareg. Podľa automobilky je to najinovatívnejší model od samotného vzniku značky. Toto auto je vďaka úspornosti pohonných agregátov a širokej ponuke bezpečnostných systémov zhmotnením fascinujúcej všestrannosti a modernosti dnešných SUV. Na výber bude aj jeho hybridná verzia.

Nový Volkswagen Touareg  prešiel mnohými zmenami nielen čo sa týka karosérie, ale i motorov. Novinkou je hybridná verzia, ktorú poháňa benzínový šesťvalec s výkonom 245 kW a elektromotor s hmotnosťou 55 kilogramov a výkonom 34 kW. Touareg Hybrid sa na stovku dostane za 6,5 sekundy a maximálna rýchlosť je 240 km/h. Výsledkom novej verzie s hybridným pohonom je spotreba 8,2 litra. V rámci dieselových motorov, vo verzii V6 TDI dosiahne spotrebu 7,4 litra. Obe verzie, Touareg Hybrid aj V6 TDI patria k najúspornejším plnohodnotným SUV, aké boli v Európe skonštruované. Podobne ako pri menšom Tiguane, aj tu stavil Volkswagen na dlhú životnosť. Prvým predpokladom pre dosiahnutie tohto cieľa je až o 208 kilogramov nižšia hmotnosť základnej verzie, čím sa zvýšila odolnosť karosérie proti torznému namáhaniu o 5 percent. Dizajnérom sa zároveň podarilo dosiahnuť podstatne lepšie hodnoty koeficientu aerodynamického odporu. Okrem aerodynamických detailov k tomu prispelo aj zníženie Touaregu v porovnaní s predchodcami. Predná časť vozidla má menšiu čelnú plochu. Ku všetkým motorom ponúka značka 8-stupňová automatickú prevodovku, ktorá je nielen prvou v tomto druhu vozidiel, ale zároveň významne šetrí palivo, v priemere až o dva litre. Nový Volkswagen Touareg, ktorý sa bude vyrábať v bratislavskom závode, zostane aj naďalej autom do terénu. V jeho výbave nájdete medzinápravový diferenciál Torsen, ktorý mu umožní zvládnuť stúpanie v 31 stupňovom uhle. Zatiaľ čo pri niektorých modeloch nájdete označenie 4MOTION, výbava s motorom V6 TDI bude 4XMOTION. Rozdielom sú uzávierka diferenciálu a redukčná prevodovka, vďaka čomu si auto poradí až so 45 stupňovým stúpaním.