Presunúť na hlavný obsah

PRADA BOOK: OBRAZ MÓDNEHO DOMU

Zábava

Len dve knihy prudko rozvlnili hladiny módneho mora a Prada Book je jednou z nich. Na 707 stranách poskytuje dokonalý a detailný pohľad na tvorbu, zákulisie a pôsobenie milánskeho módneho domu s mnohoročnou tradíciou. Prada Book je najkomplexnejší pohľad na značku, ktorá patrí k najuznávanejším v módnom priemysle.

Prada Book je výbornou ukážkou, ako komplexne spracovať históriu módneho domu od roku 1913, na kedy sa datuje jeho vznik. Jej obsah sa rozdeľuje na deväť častí s kapitolami, ktoré poskytujú podrobný prehľad na danú časť. Prvá časť Past hovorí o vzniku značky, kedy sa z malej značky vyvinula na tzv. superbrand, ktorý adoruje celá módna spoločnosť. Druhá časť Inside vychádza z procesov tvorby milánskeho módneho domu. Hovorí o technologických postupoch, materiálových spracovaniach, kedy tvorcovia miešajú tradičné luxusné materiály s netradičnými. Tretia časť Stage mapuje spoluprácu Prada s OMA, významným architektonickým štúdiom Rema Koolhaasa. Zachytáva priestory prehliadok, netradične spracované look booky a celkovú kreatívnu spoluprácu dvoch “superznačiek”. Štvrtá časť Product je klasickou prehliadkou produktového portfólia značky založenej na produkcii kožených výrobkov. Piata časť Place je interiérovou prehliadkou od prvého zeleného obchodu navrhnutého v roku 1983 Robertom Baciocchim v Miláne, až po typizované priestory v zelenej farbe vytvorených ako globálna sieť butikov Prada. Šiesta časť Scene je príkladom, ako filozofia Prada funguje. Od marketingu produktov až po drobné nezávislé projekty, akým bol krátky animovaný film Trembled Bloosoms. Siedma časť Outside je obrazom, ktorý si módny dom po roky vybudoval. Z malej lokálnej milánskej produkcie sa stala značka, ktorá ovláda monopol. Zoznam jej obdivovateľov je nekonečný a každým dňom sa rozrastá. Prada predstavuje celosvetový úspech v merítkach, ktoré sú ťažko zachytiteľné. Ôsma časť Prada + vykresľuje módny dom za jeho hranicami. Hovorí o projektom Prada Transformer, projektoch mobilnej architektúry OMA, inštalácii Miuccii Prady Waist Down, ktorá hraničila s konceptualizmom a o jachtárskych pretekoch Luna Rossa. Záverečná časť Fondazione Prada len uzatvára mimoriadnu knihu, kedy cez pätnásť rokov fungovania nadácie módny dom Prada podporoval výstavy súčasného moderného umenia v Miláne a tak dával príležitosť na tvorbu najvýznamnejším umelcom dnešnej doby. Prada Book je súhrnom rozsiahlych aktivít na poli módy, filantropie a umenia. Pod ťarchou 707 strán v čiernej väzbe sa skrýva farebná minulosť a pestré vízie do budúcnosti módneho domu, ktorý si po rokoch na trhu vytvoril pozíciu kráľovskej značky.