GUCCI A CHRISTIE'S
Symbol luxusu módna značka Gucci a prestížna aukčná sieň Christie’s sa spojili v jednej kooperácii a od 18. januára 2010 spúšťajú projekt Gucci Collector: Presented by Christie’s. Prvá online služba na overenie pravosti vintage produktov módneho domu Gucci za pomoci jednej z najznámejších aukčných siení na svete.
Gucci Collector je unikátne spojenie módneho domu Gucci a aukčnej siene Christie’s, kedy vznikla bezprecedentná služba pre dražiteľov a horlivých nadšencov výrobkov módneho domu. V špecializovanej sekcii na stránke Christie’s môžu majitelia vložiť svoje fotky vintage produktov Gucci a požiadať tým o posúdenie pravosti. Tím odborníkov aukčnej siene a módny dom na základe vlastného archiváru obsahujúceho zložky na posúdenie budú navrhovať hodnotu každého podania. Ak to bude žiadúce, budú mocť majitelia predávať svoj tovar pomocou Gucci alebo v budúcnosti na aukciách Christie’s.
História módneho domu siaha do počiatkov v roku 1921, kedy v domovskej Florencii otvára Guccio Gucci spoločnosť zameranú na kožený tovar a malú batožinu. Po rokoch strávených v londýnskom hoteli Savoy, kde vstrebával rafinovanú anglickú estetičnosť a aristokraciu, zavádza tieto princípy do vlastnej talianskej spoločnosti pomocou tradičných exkluzívnych výrobkov vytvorených toskánskymi remeselníkmi. Počas niekoľkých rokov má spoločnosť veľký úspech, pretože priťahuje medzinárodnú klientelu, ktorá kladie veľký dôraz na kvalitu a precíznosť. Gucci má kolekciu inšpirovanú jazdeckým prostredím, obsahujúcu tašky, kufre, rukavice, topánky a opasky. Zrodil sa tým motív strmeňa a stal sa ikonickým prvkom módneho domu Gucci. Počas fašistickej diktatúry v Taliansku Gucci zápasí s nedostatkom materiálu, ale vďaka etablovaniu Gucci premení spoločnosť na vynaliezavú a kreatívnu, známu po celej Európe. V 40tych rokoch sa objavuje druhý ikonický produkt Bamboo Bag, kabelku s bambusovou rukoveťou. Počas 50tych rokov sa objavuje ďaľší ikonický prvok zeleno-červeno-zelená farebnosť. Otvorením butiku v Miláne a New Yorku sa vytvára globálna sieť butikov. V roku 1953 zomiera Guccio Gucci a jeho synovia Aldo, Vasco, Ugo a Rodolfo preberajú spoločnosť. V 60tych rokoch Gucci uvádza ikonickú kabelku Jackie O, unisexovú tašku Hobo Bag a hodvábnu šatku Flora navrhnutú pre princeznú Grace Kelly. V polovici 60tych rokov módny dom oficiálne prijíma logo dvojitého písmena “G“. V 70tych rokoch nasleduje expanzia na ázijský trh a to konkrétne pomocou butikov v Tokiu a Hong Kongu. V 80tych rokoch sa stáva Gucci akciovou spoločnosťou a podiely sa rozdelia medzi vnukov zakladateľa Guccia Gucciho. 90te roky sú pre módny dom Gucci prelomové. V roku 1994 sa kreatívnym riaditeľom sa stáva Tom Ford a vlieva tak značke luxus spojený so zmyselnosťou, sexualitou a odvážnosťou. Do 21. storočia vstupuje Gucci na čele s Fridou Gannini, ktorá kraľuje značke dodnes. Giannini vytvára jedinečný pohľad na Gucci plný modernosti, ale s ohľadom na históriu, kde zdôrazňuje najvyššiu módu. Gucci sa počas posledných rokoch zasadzuje za podporu humanitárnych projektov Unicef a financoval enviromentálny projekt a film Home.
História módneho domu siaha do počiatkov v roku 1921, kedy v domovskej Florencii otvára Guccio Gucci spoločnosť zameranú na kožený tovar a malú batožinu. Po rokoch strávených v londýnskom hoteli Savoy, kde vstrebával rafinovanú anglickú estetičnosť a aristokraciu, zavádza tieto princípy do vlastnej talianskej spoločnosti pomocou tradičných exkluzívnych výrobkov vytvorených toskánskymi remeselníkmi. Počas niekoľkých rokov má spoločnosť veľký úspech, pretože priťahuje medzinárodnú klientelu, ktorá kladie veľký dôraz na kvalitu a precíznosť. Gucci má kolekciu inšpirovanú jazdeckým prostredím, obsahujúcu tašky, kufre, rukavice, topánky a opasky. Zrodil sa tým motív strmeňa a stal sa ikonickým prvkom módneho domu Gucci. Počas fašistickej diktatúry v Taliansku Gucci zápasí s nedostatkom materiálu, ale vďaka etablovaniu Gucci premení spoločnosť na vynaliezavú a kreatívnu, známu po celej Európe. V 40tych rokoch sa objavuje druhý ikonický produkt Bamboo Bag, kabelku s bambusovou rukoveťou. Počas 50tych rokov sa objavuje ďaľší ikonický prvok zeleno-červeno-zelená farebnosť. Otvorením butiku v Miláne a New Yorku sa vytvára globálna sieť butikov. V roku 1953 zomiera Guccio Gucci a jeho synovia Aldo, Vasco, Ugo a Rodolfo preberajú spoločnosť. V 60tych rokoch Gucci uvádza ikonickú kabelku Jackie O, unisexovú tašku Hobo Bag a hodvábnu šatku Flora navrhnutú pre princeznú Grace Kelly. V polovici 60tych rokov módny dom oficiálne prijíma logo dvojitého písmena “G“. V 70tych rokoch nasleduje expanzia na ázijský trh a to konkrétne pomocou butikov v Tokiu a Hong Kongu. V 80tych rokoch sa stáva Gucci akciovou spoločnosťou a podiely sa rozdelia medzi vnukov zakladateľa Guccia Gucciho. 90te roky sú pre módny dom Gucci prelomové. V roku 1994 sa kreatívnym riaditeľom sa stáva Tom Ford a vlieva tak značke luxus spojený so zmyselnosťou, sexualitou a odvážnosťou. Do 21. storočia vstupuje Gucci na čele s Fridou Gannini, ktorá kraľuje značke dodnes. Giannini vytvára jedinečný pohľad na Gucci plný modernosti, ale s ohľadom na históriu, kde zdôrazňuje najvyššiu módu. Gucci sa počas posledných rokoch zasadzuje za podporu humanitárnych projektov Unicef a financoval enviromentálny projekt a film Home.