JAGUAR XJ: ŠPORTOVÝ SUPERLUXUS
Uhladený, športový a sofistikovaný. Taký je podľa jeho tvorcov nový Jaguar XJ. Auto, ktoré líniou strechy pripomína kupé, ponúka rozmery a pohodlie luxusných limuzín. Expresívny dizajn dopĺňajú špičkové technológie, ktoré poskytnú oveľa väčší zážitok z jazdy. Jediná jeho nevýhoda je, že si ho budete môcť kúpiť až na prelome rokov.
Základom novej limuzíny je unikátna ľahká hliníková karoséria novej generácie. Vďaka použitiu horčíkovej a kompozitovej zliatiny sa podarilo vyrobiť auto až o 150 kilogramov ľahšie, ako vážia limuzíny tejto kategórie. Pri výrobe karosérie výrobca použil technológie nitovania a lepenia doteraz používané len v leteckom priemysle. Predná časť limuzíny má so širokým rozchodom kolies a krátkym predným previsom vyvážené proporcie. Výrazná maska chladiča so sieťovou mriežkou a úzkymi xenónovými reflektormi zabezpečia, že si nový Jaguar nepomýlite. Zadná časť sa nepodobá na žiadny doteraz prezentovaný model. Hladký kov zadného panelu má čistý jednoduchý tvar, ozdobený iba logom značky. Dominantnými prvkami sú zadné svetlá z LED diód, ktoré vytvárajú efektné červené a biele pásy. Mimoriadne zaujímavo pôsobí panoramatická sklenená strecha, ktorú majú všetky verzie v základnej výbave. Tmavé tónovanie a reflexná povrchová úprava skla zabraňujú prehrievaniu interiéru počas slnečných dní, dve elektricky ovládané clony zabezpečia v prípade potreby zatemnenie kabíny. Pocit luxusu dotvára aj interiér novinky. Jaguar ponúka doteraz najširšiu paletu farieb kože a dekoračných obkladov. Vybrať si môžete z troch úrovní výbavy - Luxury, Premium Luxury a Portfolio. Trojicu dopĺňajú aj špeciálne verzie Supercharged a Supersport. V rámci nich získate najvyšší luxus v podobe koženého čalúnenia okrajov stropu kabíny, sedadlá s poťahom zo semianilínovej kože a obklady s laserovými intarziami. S novým modelom XJ prichádza aj nový pohľad na „pracovisko“ vodiča. Limuzína totiž nemá klasické „budíky“ ako iné autá. Namiesto nich nájdete širokouhlý monitor s uhlopriečkou 31,2 cm s vysokým rozlíšením, na ktorom sa zobrazujú virtuálne prístroje. Po naštartovaní sa vám na displeji objavia tri virtuálne stupnice - v strede rýchlomer, napravo otáčkomer a vľavo informácie o palive a teplote chladiacej kvapaliny. Stupnice vytvárajú efekt zvýrazneného osvetlenia v oblastiach zobrazujúcich najdôležitejšie informácie, ako napríklad aktuálnu rýchlosť alebo otáčky motora. V prípade, že klesne stav v nádrži na minimum alebo preladíte rádio, otáčkomer zmizne a dočasne ju nahradí správa či informácia. Druhým displejom v aute je osempalcový dotykový monitor v stredovej konzole. Ním ovládate klimatizáciu, audiosystém alebo navigáciu. Vybavený je technológiou Dual-View, ktorá umožňuje vodičovi a spolujazdcovi súčasne sledovať úplne rozdielny obsah. Napríklad spolujazdec môže na tom istom monitore pozerať televíziu či film z DVD a vodič sledovať mapu navigačného systému. Keďže zvuk motora a okolitý hluk v kabíne vďaka dokonalej izolácii nepočuť, môžete si tak naplno vychutnať systém priestorového ozvučenia Bowers & Wilkins s celkovým výkonom 1200 W. Audiosystém v novej limuzíne má 20 reproduktorov napájaných 15-kanálovým zosilňovačom. Výsledkom je kvalita zvuku porovnateľná s domácimi high-end sústavami. V rámci motorov máte na výber z trojice benzínových a jedného naftového motoru, všetky sú v kombinácii s elektronicky ovládanou šesťstupňovou automatickou prevodovkou, vybavenou ovládačom JaguarDrive Selector a ovládačmi pre manuálne radenie na volante. Trojlitrový diesel ponúka výkon 202 kW a zrýchlenie z nula na sto 6,4 sekundy. Benzínové päťlitrové motory majú výkon od 283, 346 a 375 kW a na stovku sa dostanú od 5,7 do 4,9 sekundy.