Presunúť na hlavný obsah

PAGANI ZONDA CINQUE ROADSTER

Zdravie a relax

Ak hľadáte klenot, ktorý by vám poskytol pôžitok z jazdy rovnako dokonalý aj v serpentínach Toskánska, aj v centrách talianskej renesancie, aj na Nürburgringu a za každých okolností s vetrom vo vlasoch, skúste novinku z rodiny Pagani. Zonda Cinque Roadster vás vyjde len na niečo vyše 1,3 milióna eur a keďže ich je iba päť kusov, svojou jedinečnosťou na cestách si môžete byť takmer istí.

Keď si Horacio Pagani založil v roku 1988 spoločnosť Pagani Composite Research, neprestal spolupracovať s Lamborghini, kde predtým riadil jedno z oddelení. Ale neskôr začal pracovať na vlastných projektoch, v roku 1991 založil Modena Design a o dva roky neskôr už mal za sebou úspešné testy svojho prvého auta. Mercedes-Benz súhlasil s dodávkou motorov pre Paganiho diela a v roku 1999 v Ženeve konečne predstavili prvý Paganiho skvost pod názvom Zonda C12. Odvtedy Pagani svoju výrobu rozširuje, vstúpil aj na americký trh a svojím najnovším prírastkom Zonda Cinque Roadster opäť raz demonštruje, ako sa dá skombinovať umenie a technika. Bez verzie roadster by nebol kompletný žiadny modelový rad od Paganiho. Zonda Cinque Roadster sa od modelu kupé, vyrobeného tiež v ateliéri v Modene, líši v podstate iba podvozkom. Je vyrobený z uhlíkovo-titánového vlákna, ktoré je oproti známejšiemu uhlíkovému vláknu (z toho je vyrobená karoséria) ešte ľahšie a silnejšie. Aj v tomto prípade je pohon záležitosťou 7,3L motora Mercedes AMG V12 s výkonom 678 koní a krútiacim momentom 780 Nm. V záujme intenzívnejšej radosti z jazdy, vyššieho výkonu a zníženia emisií našli aj v tomto modeli uplatnenie všetky spôsoby redukcie hmotnosti, ktorá nakoniec dosahuje 1210 kilogramov. Aj vďaka nej Zonda Cinque Roadster zrýchli z 0-100 km/h za 3,4 sekundy a z 0-200km/h za 9,6 sekúnd, pričom maximálna rýchlosť presahuje 320 km/h. Spomeňme ešte titánový výfukový systém s keramickým povrchom, 6-stupňovú prevodovku, 19- a 20-palcové disky, pneumatiky Pirelli P Zero a uhlíkovo-keramické brzdy Brembo. Nad tým všetkým získate kontrolu, keď sa usadíte do sedadiel Pagani z uhlíkového vlákna a kože a začnete si vychutnávať úžasnú ľahkosť a citlivosť riadenia tohto ručne vyrobeného skvostu.