Presunúť na hlavný obsah

DOM PERIGNON: DVE VÝNIMOČNÉ VÍNA V JEDNOM BALENÍ

Recepty

V spotrebe šampanského by sa Američania nedostali ani do prvej päťky „najusilovnejšich“ krajín na svete. V snahe priviesť ich v tomto smere na európskejšiu cestu sa jeden z najrenomovanejších výrobcov šampanského rozodol ponúknuť na ochutnanie dve svoje výnimočné vína súčasne. Dom Perignon priniesol dvojbalenie obsahujúce Vintage 1995 a Oenothèque 1995.

Motivovať Američanov k tomu, aby sa nechali zvádzať najlepším šampanským s rovnakým pôžitkom ako Francúzi či Angličania, prišiel do San Francisca osobne šéf pivnice Dom Perignon. Richard Geoffroy v tamojšom hoteli Ritz-Carlton sa pochválil aj špecialitou Oenothèque 1995, pôvodne vybranou na in-house použitie, aby výrobcovia vína mohli vidieť, ako jeho chuť, štruktúra a štýl dozrievajú počas dlhého obdobia. Každý Dom má minimálne sedem rokov, kým ho začnú predávať a Oenothèque 1995 má k dobru ďalších šesť. Mimochodom, reklamnú kampaň k tomuto perlivému skvostu vytvoril Karl Lagerfeld s Claudiou Schiffer v hlavnej úlohe.
Richard Geoffroy sa rozhodol, že namiesto uchovávania šampanského pre významné udalosti bude lepšie takúto významnú príležitosť vytvoriť a poriadne ju osláviť – samozrejme šampanským. „Často sa ma pýtajú na pravidlá vychutnávania šampanského. Ale pravidlá neexistujú. Stačí byť ústretový k takémuto zážitku. Dom je o mnohých paradoxoch a o zážitku najvyššej úrovne. Je emocionálny. Víno na tejto úrovni môže byť zrkadlom vášho vnútra. To je podstata krásy najúžasnejších vín na zemi“, hovorí Geoffroy. Kým Dom Vintage 1995 má chuť zlatého medu, marcipánu a vlhkej slamy, Oenothèque 1995 sa môže pochváliť stopami chuti minerálnej, ustricovej, morských rias, jódu, toastov, dymu a rašeliny. Dvojbalenie Dom Perignon sa predáva za 550 dolárov.